måndag 24 oktober 2011

Veckomatsedel v. 43

Så här ser vår middagsplanering ut denna vecka. När jag gör mina matsedlar, ser jag till att det är minst en dag vegetarisk mat, minst två dagar fisk och soppa en dag i veckan. Dessutom vill jag på vardagen ha snabba och enkla recept, då energin lätt tryter kl 17 en vardagkväll. Summan av kardemumman blir därför att mina matsedlar är varierande, nyttiga, enkla och snabba (i alla fall på vardagen). Så här kommer då veckomatsedel för vecka 43 - kika och låt er inspireras!

Mån: Blodpudding med rårörda lingon  
Tis: Lax i ugn med rostade rotfrukter och hollandaisesås 
Ons: Falukorvsring i ugn med krossade tomater och ris 
Tors: Grönsakspaj (byter ut paprikan mot tomat) 
Fre: valfritt 
Lör: Järpar med potatismos och lingon  
Sön: Fisk- och skaldjursgryta

Inga kommentarer: