onsdag 25 maj 2011

Susannes och Vendelas fina fisk

Det här receptet kom till en kväll när dottern fick välja middag. Hon funderade en stund och bestämde sig slutligen för fisk. Jag kikade in i skåpen och fann en burk kokosmjölk. Kul, tänkte jag, den måste jag laga något med. Sagt och gjort - jag kombinerade dotterns val med mitt fynd och vips blev det "Susannes och Vendelas fina fisk"! Här kommer receptet:

Susannes och Vendelas fina fisk ca 5 port

1 pkt MSC-märkt torskfilé (400g)
1 pkt fryst babyspenat (400g)
3 tomater

1 burk kokosmjölk

salt & peppar


Lägg den frysta fisken tillsammans med den frysta spenaten i en ugnsform. Salta och peppra. Skär tomaterna i skivor och lägg över. Häll över kokosmjölken. Sätt in i ugnen, 200°C i ca 1 timme tills fisken är vit och lätt faller isär. Servera med ris och en grönsallad. Smaklig måltid!

Inga kommentarer: